December, wat vertelt het bestuur

Beste leden,

Op zaterdag 14 december was het voor acht uur ’s morgens al een drukte van jewelste in onze Arkade. Zelfs onze kersverse burgemeester Egbert Lichtenberg sprak de menigte een hartig woordje toe. Op die dag staan zo’n honderd roeiers uit binnen- en buitenland te trappelen om een rondje Altena te gaan roeien. Dat het een inspirerende en zware tocht zou gaan worden was al voorspeld door onze weermannen en -vrouwen. Desondanks is het een mooie tocht geworden. Dankzij de vele sponseringen voor de ziekte van Alzheimer is het een geslaagde dag geworden. Ook de enorme bijdrage van maar liefst 15.000, - euro van de Rabobank voor de bouw van nieuwe roeiboten in de gemeente Altena maakt het helemaal compleet. In de diverse nieuwsbladen, websites en dergelijke is er veel aandacht aan gegeven, hetgeen de vereniging erg goed doet. Dank aan alle roeiers, sponsors en uiteraard de mensen die deze dag georganiseerd hebben.

In het buitenland vallen onze activiteiten ook op en wordt onze inzet en expertise zeker gewaardeerd. Op dit moment wordt er zowel internationaal als nationaal voor de St. Ayles Skiffs een federatie opgezet. In beide organisaties zijn we vertegenwoordigt. Later hierover meer.

Tot slot willen wij als bestuur alle mensen die geholpen hebben met het onderhoud in de haven hartelijk danken. De nieuwe steigers in de rivier (meldsteiger en steiger E) zijn weer een stuk verder. Ook de elektra is verbeterd. Voor het komend jaar zullen we een aantal data opgeven wanneer we weer verder gaan en daarbij de hulp van alle leden goed kunnen gebruiken.

Wij wensen iedereen fijne dagen toe en we hopen jullie allemaal te zien bij de nieuwjaarsborrel op 5 januari om drie uur in de Arkade.

Met vriendelijke groet,

Frans Paap, voorzitter