Meedoen met jeugdzeilen?

Als je mee wilt doen, moet je minimaal 8 jaar oud zijn en zwemdiploma A en B hebben. Ook moet je akkoord gaan met het “Jeugdzeilreglement”. Voor de Lasers en kielboten moet je ongeveer 12 jaar zijn, als je jonger bent overleggen we eerst. Iedereen zeilt met een eigen zwemvest, en met sport- of waterschoentjes.

In de Optimist kan je in sportkleding met als het waait bijv. een windjack, maar veel kinderen zeilen ook in een wetsuit. Voor de lasers moet je een wetsuit hebben. In de kielboten kan je gewoon in comfortabel zittende vrijetijdskleding.

De lessen worden gegeven in vaste groepen met vaste instructeurs, allemaal vrijwilligers. De meeste instructeurs hebben hun CWO-instructeursdiploma. Tijdens de lessen wordt er goed gelet op veiligheid. Hiervoor hebben we zowel voor de ouders en kinderen, als voor de instructeurs, regels opgesteld.

De kosten voor het jeugdzeilen zijn € 145. Na aanmelding, bij de start van het seizoen versturen we de rekeningen. Ouders gaan akkoord met de plaatsing van foto’s op de social media van het Jeugdzeilen.

​

Voor vragen en aanmeldingen kan je contact opnemen met de coördinator van het jeugdzeilen, jeugdzeilen@wsv-woudrichem.nl

​

jeugdzeilen 6.jpg