Over ons

WSV Woudrichem bestaat sinds 1971 en heeft zich in ruim 40 jaar ontwikkeld tot een actieve vereniging die een breed scala aan watersportactiviteiten ondersteunt en ontwikkelt.

​

Onze verenigingshaven bevindt zich midden in de vesting van Woudrichem. In de haven zijn 120 ligplaatsen voor diverse type schepen, van zalmschouw tot kajuitzeiljacht, van roeiboot tot luxe motorjacht. Door de vestingwerken ligt de haven zeer beschut en is het een prima uitvalsbasis tot een prachtig en gevarieerd vaargebied. De rustige rivier Afgedamde Maas, de levendige rivieren Waal en Merwede en de uitgestrekte Biesbosch liggen allen binnen handbereik.

​

Naast vaste ligplaatsen hebben we ook een ruim aantal plaatsen voor passanten. De voorzieningen in en om de haven zijn goed en gezellig. Sinds 2010 heeft de haven het kwaliteitskeurmerk de ‘blauwe vlag’.

​

Behalve ligplaatsen is onze vereniging actief met jeugdzeilen en roeien.