Jeugdzeilen

• Facebook Social Icon

Sinds 2007 kunnen kinderen bij ons leren zeilen. Vrijwel direct sloten we ons aan bij het CWO, een overkoepelende organisatie die zich inzet voor veilige en kwalitatief goede zeillessen.  Na een start met allemaal verschillende bootjes, kreeg het jeugdzeilen een jaar of 8 geleden een enorme boost doordat een sponsor ons tien nieuwe Optimisten ter beschikking stelde. En vanaf 2020 hebben we, wederom door een sponsor, de beschikking over 3 grotere, nieuwe Laser Pico’s.

Als je 8 jaar bent, kan je starten in een Optimist. Wie na een paar jaar de smaak echt te pakken heeft, kan doorgroeien in een Laser Pico of Laser-2: spectaculaire tweemansboten. Of je stroomt door naar de kielboten: grotere open zeilboten waar je met drie of vier kinderen tegelijk in vaart, samen met een instructeur.

Ook als je nog geen ervaring hebt, kan je instromen bij de Lasers of de kielboten, maar dat overleggen we dan wel graag va tevoren even. Je moet dan wel al ongeveer 12 jaar zijn.

De zeillessen worden gegeven op zondagochtenden van begin juni tot begin oktober, met een tussenstop in de zomervakantie. Aan het einde van de zomervakantie is er een zeilkamp van zaterdag op zondag, en één of meer wedstrijden. We werken daarin vaak samen met de zeilverenigingen in de omgeving: super gezellig!

jeugdzeilen 7.jpg