Van het bestuur

Beste leden,

Nu de dagen korter worden gaan we onze (zeil-) boten winterklaar maken. Schoonmaken, invetten afdekken, enzovoort. We kijken terug op een mooi vaarseizoen en hopen dat het volgend jaar net zo wordt. Onze roeiers roeien natuurlijk gestaag door, al moeten er natuurlijk wel extra veiligheidsmaatregelen getroffen worden, zoals een zwemvest, een lamp in het donker en een baken voor de radar. De bedoeling is om ook lekker fit te blijven en ons lichaam goed te trainen. Dan kunnen we met z’n allen toewerken naar de aankomende feestdagen.

Het bestuur is in z’n nieuwe samenstelling goed op dreef. Er zijn vele zaken die geregeld moeten worden. Van havenmeester tot zwaardere wateraansluiting voor de Arkade en van upgraden van het internet tot het doen van betalingen, en alles ertussenin. Sommige zaken halen zelfs het Malieveld in Den Haag: het baggeren van onze haven kan momenteel niet doorgaan in verband met de PFAS-perikelen. We hopen ook hiervoor spoedig een oplossing te vinden. We kunnen dit uiteraard niet zonder de steun van vele leden en we hopen dan ook dat mensen regelmatig de handen uit de mouwen willen steken. Op dit moment gaan we de meldsteiger afbouwen, de E-steiger (de steiger in de Maas) aanpassen en de A-steiger repareren. Alle hulp is welkom, of je nu kunt timmeren, lassen of koffie zetten, aanmelden kan via de mail bij de secretaris.

Wij wensen iedereen fijne dagen toe en zien jullie graag bij de diverse evenementen die op stapel staan, zoals Serious Request en de Nieuwjaarsborrel. Zie hiervoor de agenda en de uitnodigingen.

Met vriendelijke groet,

Frans Paap, voorzitter