Kom jeugdzeilen! Je kunt je nu opgeven

Lijkt het je het leuk om te leren zeilen? Of kun je al zeilen maar wil je het nog beter kunnen? Kom dan zeilen bij WSV Woudrichem. WSV Woudrichem is een CWO gecertificeerde zeilschool. Van juni tot oktober geeft de vereniging zeillessen op diverse niveaus en in verschillende boten. Een cursus bestaat uit tien lessen op zondagochtend en een kamp (in het weekend van 27 en 28 augustus). In de zomervakantie zijn geen lessen.

Vanaf 8 jaar kun je zeilen in een Optimist. Dit is een boot waar je alleen in zit. WSV Woudrichem beschikt over 16 Optimisten. Iedere zeilles begint met een kort theorieblokje (maximaal 10 minuten) op de wal of in het clubhuis. Daarin wordt het weer besproken: hoe hard waait het en uit welke richting komt de wind. Daarnaast wordt de baan doorgenomen. Vervolgens gaan de kinderen het water op. De lessen zijn anderhalf uur. Er is een beginnerscursus (CWO1), een vervolgcursus (CWO2) en een gevorderde cursus (CWO3). Tot ongeveer 14 jaar kun je prima in een Optimist zeilen. Daarna wordt het tijd om over te stappen in een andere boot.

Bijvoorbeeld in de snellere zwaardboot. Sinds twee jaar biedt WSV Woudrichem ook zeillessen in Lasers aan. Zeilen in een zwaardboot is heel spectaculair. Je vaart de boot met twee personen. Eén persoon zit achter het roer, de ander bedient de fok. Uiteraard wordt onderweg gewisseld. De zeillessen vinden plaats op drie niveaus, van beginner tot gevorderde. Kinderen die al 12 jaar zijn kunnen ook met zeilen beginnen in dit type boot.

Ten slotte verzorgt WSV Woudrichem zeillessen in kielboten. In de kielboot zitten maximaal vier kinderen, samen met een instructeur. Er wordt gevaren in Polyvalken. De kielboot is de grootste boot waarin les wordt gegeven. In deze boot staat samenwerken en (gezellig) met elkaar zeilen centraal. Met de kielboot kunnen ook wat grotere afstanden worden gevaren. De minimum leeftijd voor zeilen in een kielboot is 12 jaar. Er zijn twee cursussen: een beginnerstraining (CWO1) en een vervolg (CWO2).

Voor deelname aan de zeillessen moet je minimaal in bezit zijn van de zwemdiploma’s A en B. Indien je geïnteresseerd bent kan je je aanmelden via deze website https://www.wsv-woudrichem.nl/jeugdzeilen-algemeen

50 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts