Jeugdroeien in Ullapool

Bijgewerkt op: 20 nov. 2018

Op donderdag 5 juli is het jeugd meidenteam (wat bestaat uit: Chloë Verwoerdt, Isabel Timmermans, Lobke van Vugt, Sarah Damen, Tischa Jungerius en Isis Struik) van WSV-Woudrichem afgereisd naar Ullapool, Schotland, om vervolgens op vrijdag 6 juli wedstrijden te roeien. Op vrijdag hebben de meiden 4 wedstrijden van 1 kilometer geroeid. Helaas zijn ze met elke wedstrijd net buiten de prijzen gevallen, ze zijn namelijk 4 keer 4e geworden. Het roeien was lastiger dan waar ze in Nederland aan gewend waren, de wedstrijd was namelijk op zee en er waren redelijk wat golven. De meiden hebben zich daar goed doorheen weten te roeien, maar de slag bleek iet wat te kort waardoor er te vroeg teveel kracht was verspild. Op de zaterdag hebben de meiden ook nog 2 wedstrijden geroeid. Er was een race met 3 van onze meiden en 2 Schotse jongens en een race met alleen onze meiden. Deze wedstrijden waren beide 2 kilometer en dus een stuk zwaarder dan de 1 kilometer van de dag ervoor, desondanks hebben ze het super gedaan, bij de mix waren ze op 7 seconden na door naar de finale. Bij de andere wedstrijd ging het wat minder. De startboei zat namelijk vast aan het roer tijdens het startsignaal, waardoor ze toen ze eenmaal van start konden teveel kracht verloren om niet te ver achter te lopen. Daardoor was er op het einde geen kracht meer over, toch hebben ze het erg goed gedaan, want ze moesten tegen mensen die veel ouder zijn en ook meer ervaring hebben. Ze zijn dus thuisgekomen met heel erg veel ervaring en een award voor het meest ver gereisd. Het was een weekend om nooit te vergeten!

120 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts