Eindejaars toespraak bestuur

Beste leden,

Wat hebben we dit jaar veel meegemaakt: haven uitgebaggerd, buitensteigers gemaakt, internet aangelegd, camera’s opgehangen, vloot uitgebreid met nieuwe lasers en een nieuwe skiff, algemene ledenvergadering gehouden, heel veel evenementen opgestart en zo kan ik nog wel even doorgaan.

En toch heb ik het gevoel dat we stilstaan.

Dat komt doordat we niet kunnen doen waar een vereniging eigenlijk voor bedoeld is: gezellig samenzijn. Een kopje koffie, een drankje en vooral lekker veel en lang kletsen. Elkaar op een andere manier treffen dan op het werk of thuis. Met een goed gesprek of gewoon ff lekker uitwaaien op het water. Of samen naar een wedstrijd, of… en …

Als we later – over een jaar of tien - op dit jaar terugkijken dan zeggen we, weet je nog, in 2020, we roeiden met twee personen in onze vierpersoons skiff, de instructeurs moesten bij het zeilen 1,5 meter afstand houden tot de kinderen, de Arkade met bar moest maandenlang droog gelegd worden en we mochten de toiletten en de douches niet gebruiken, en nog veel meer van dit soort maatregelen.

We hopen dat de vaccinatie snel zijn werk gaat doen en we de vereniging weer normaal kunnen laten draaien. Met alles erop en eraan. Een vereniging die open is voor mensen die samen de watersport beoefenen en nog even wat gaan drinken in de Arkade. Met sterke verhalen over het heden, verleden en de toekomst.

Dan gaat de vereniging weer draaien.

Dan kunnen we ons 50-jarig bestaan gaan vieren.

Dan kunnen we nieuwe leden welkom heten en introduceren.

Dan gaan we weer evenementen organiseren.

Dan gaan we weer … leven

Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar

Met vriendelijke groet,

Namens het bestuur,

Frans Paap, voorzitter

Voor de goede orde: er is dit jaar geen nieuwjaarsborrel.