colsthoorn4

De hoogtepunten van 2023 volgens roeicommissaris Jelle

Bijgewerkt op: 13 dec. 2023

Beste Roeiers,

Graag kijk ik met jullie even terug op een paar hoogtepunten uit dit mooie jaar, mijn eerste jaar als jullie roeicommissaris.

Het begon allemaal al prachtig, op die ene mooie dag in maart tussen alle grauwe dagen: zaterdag 18 maart, het Rondje Altena! Met 5 skiffs en de partyboot vertrokken we voor een mooie tocht om ons eiland Altena. Jong en oud waren van de partij en ook onze Skiffievrienden uit de regio en ver daarbuiten roeiden gezellig met ons mee. Een onvergetelijke dag, die we volgend jaar zeker over gaan doen!

Voor het NK is er in 2023 hard gestreden tijdens 4 wedstrijden in Kortgene, Nijkerk, Heeg en Haarlem. De finale race in Haarlem vond plaats tijdens de Hel van de Nel en deed haar naam wel een beetje eer aan. Er kwam bijna meer water van boven, dan van onderen.

En toen was daar 16 september de Great River Race in Londen. Er is hard voor getraind en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Mooie prestaties van al onze Skiffs en enkele prestigieuze prijzen in de wacht gesleept. Er was zelfs nog sprake van een klapband en een gebroken as van een trailer, maar inmiddels is iedereen inclusief de prijzen weer veilig thuis.

Als mooie afsluiting hebben we 28 oktober de herfsttocht geroeid met elkaar, voor deze gelegenheid omgedoopt tot de ‘André en Janny tocht’, waarbij dezelfde route werd geroeid als die André van Duin en Janny van der Heijden hebben gevaren tijdens de aflevering van de televisieserie ‘Denkend aan Holland’ op zaterdag 9 september. Zelfs d’n hond was van de partij!

Er staat nog 1 leuke actie op de kalender dit jaar: roei met je team een leuke kerstgroet. Ik ben erg benieuwd wat we te zien krijgen! https://www.wsv-woudrichem.nl/events/kerstgroet

Voor volgend jaar staat er ook al weer wat leuks klaar.

Begin van het jaar, wordt er weer een Baksmeestersoverleg georganiseerd, de datum volgt nog. Op 16 maart wordt het volgende Rondje Altena georganiseerd, zet alvast in je agenda! En dan terug van een paar jaar weg geweest: de 2e Dutch International St Ayles Skiff Regatta. De eerste editie vond alweer wat jaren geleden plaats, in 2017 aan het Dijkje. De voorbereidingen zijn al in gang, het belooft weer een spektakel te worden op 11 mei 2024!

Ondertussen wordt er ook druk gebouwd aan de Altena Regatta skiff voor Woudrichem door onze vakmensen. Deze moet nog een mooi kleurtje krijgen. We zijn er nog niet uit maar het wordt een hele mooie, dat staat wel vast.

Om ons heen gebeurt ook genoeg. De DARA is samen met www.veiligroeien.nl begonnen met het aanbieden van de training ‘veilig roeien’, speciaal voor de St. Ayles Skiff. Een heel goed initiatief, dat zij eventueel ook op locatie kunnen aanbieden. Bij voldoende animo, wil ik hen graag uitnodigen deze training bij ons in de Arkade te komen geven. Verdere informatie volgt zodra ik die heb.

Tot slot wens ik jullie hele fijne feestdagen! Geniet ervan en op naar een nieuw, mooi jaar vol roeiplezier!

Groet, Jelle Teunissen