3e Slaag om Moojer Maos

Bijgewerkt op: 31 okt. 2019

De dames van de IJsvogels waren het met elkaar eens; we gaan eens meedoen aan de roeitocht in Maastricht. Helaas kon niet iedereen van ons team op die dag, dus moesten er naast Angelique, Gonnie en Madeleine wat extra roeiers bij gezocht worden. Arie bood hulp aan, hij kon meedoen én vond Aart en Martine die ook met ons wilden meeroeien. Met 6 ‘man’ was ons team compleet.

Nu kon er getraind worden. Arie leerde ons hoe we kort en snel konden draaien om de pilaren van de Servaesbrug…De spanning bouwde op…en de roeitocht bleek toch een wedstrijd te zijn J Help!! Onze eerste wedstrijd was een feit! Outfits geregeld, vlaggen gezocht, en voor het eerst met de boot op de trailer achter de auto. We hebben er zin in! We gaan knallen in die boot. En we gaan die Vitalis mannen uit Woudrichem wel even ‘gek roeien’.

Aangekomen in Maastricht zijn we verbaasd over het aantal verschillende roeiboten; wij zijn echt met onze boot ‘kabouters’ tussen al die grote sloepen. En hoe leuk om te zien waar al die andere teams vandaan komen! Uit Haarlem, Amsterdam, Rotterdam, Zwolle..WoW !

Er hangt een lekker sfeertje daar in Maastricht. Het was de warmste dag van de zomer, dus iedereen zat lekker in het zonnetje. De boten waren vol geladen met flesjes water. De organisatie deelde ook sponzen en flesjes water uit zodat we ons een beetje cool J konden houden tijdens het roeien.

Door de warmte werd de wedstrijd ingekort van 18 km naar 11 km, wat stiekem best lekker was voor zo’n eerste wedstrijd van de drie meisjes.

Er werden sleepjes aangeboden naar de startlijn, maar neee…deze bikkels roeiden zelf wel even naar de startlijn. Het startsein ging af, en we mochten ‘los’..de wedstrijd was begonnen. Omdat onze St. Ayles Skiff geen officiële klasse is binnen deze wedstrijd, werd het dus een wedstrijd tussen de 2 Grote Grut boten uit Woudrichem. We gingen als een speer, maar konden helaas de Vitalis mannen niet helemaal gek roeien. Maar wat een ervaring…wat onwijs cool…wat een mega voldaan gevoel. Dit gaan we zéker vaker doen.

Uitslag vrije klasse: 1ste : drakenboot – 2de Vitalis – 3de IJsvogels